PREVIEW: Call of duty - Modern Warfare 2
Datum vydání svět: 11.10.2009
Datum vydání v ČR: 11.10.2009(konzole), (?14.?)24.10.2009(PC)Call of Duty: Modern Warfare 2 z blízké budoucnosti, pokračování jedné z nejúspěšnějších a nejprodávanějších Call of Duty 4: Modern Warfare, nabízí spoustu novinek. První gameplay trailer ukazoval slibné možnosti, které byly nyní potvrzeny. Skutečně se budeme potápět k ponorce, jednotlivé levely se budou odehrávat mimo jiné v Riu de Janeiro, na Sibiři a na tankeru.
Užijeme si jízdy na sněžném skútru, honiček v nákladních autech a jízdy v tanku, letu v helikoptéře.
Teroristická hrozba stále ve vzduchuModern Warfare 2 má být přímým pokračováním prvního dílu a dle toho se také chová. Pokud si pamatujete zběsilou honičku ke konci završenou odpravením úhlavního nepřítele Zakhaeva, určitě vám dojde, že to byl pouze začátek. Začátek konce. Nyní totiž na jeho místo nastupuje jeho společník Makarov, který se po celou dobu schovával ve stínu a teprve teď ukazuje drápky a lační po pomstě. Začíná být jasné, kdo je tu bezcitná nelítostná bestie, a vy to během hraní pocítíte na vlastní kůži. Teroristická hrozba znovu ožívá a vy, elitní člen speciálních jednotek Task Force 141, tomu spolu se starými známými musíte zabránit. Jednou provždy.
Celý příběh bude mnohem více opředený tajemstvím a úmysly Makarova nebudou známy téměř do konce hry. Přesně jako v reálu tedy budete často posíláni na místo určení bez valných informací, případně s úplně zkreslenou představou a až na místě vám dojde, že si tu někdo zahrál špatný vtip. To má jednak dopomoci autentičtějšímu pocitu, jednak vás donutit více spoléhat na parťáka po vašem boku než na zprávy z vedení. Potěšující zprávou je, že se z prvního dílu vrátí celá řada postav v čele s kapitánem MacTavishem aka Soapem. Pronikání do hry tak bude o poznání příjemnější.
Cesta kolem světa
Převtělování do role jednotlivých vojáků bylo v Modern Warfare denním chlebem. Díky tomu jsme se také podívali všude možně po zeměkouli. Ačkoliv bude pokračování mnohem více příběhově naladěné a sepjaté s úzkou skupinou lidí, neznamená to, že by nás vývojáři ošidili o lokace, ba naopak. Různorodost rozhodně není pro Infinity Ward cizí slovo a díky tomu budeme např. zlézat zmrzlé hory, hledat tajnou základnu na Sibiři, kličkovat uličkami Rio de Janeira (ano, dojde i na souboje pod sochou Ježíše), bojovat o přežití v Afghánistánu a dojde i na další oblasti převážně z Ruska.
Vrátí se i oblíbené interaktivní sekvence, v jedničce zosobněné honičkou v autech. Zde se pro změnu projedeme na sněžných skútrech a na útěku počechráme Uzinou zimní čepice dotírajících nepřátel. To ale rozhodně nemá být jediná adrenalinová pasáž a ve hře bychom měli převzít otěže i dalších dopravních prostředků, jejichž přesný seznam zatím není znám. Všechny podobné svěží vsuvky mají být téměř bondovského stylu (tedy samé kotrmelce, střílení a řev). V jedné z misí bychom se měli podívat také pod vodní hladinu při nenadalém útoku na kotvící tanker, z čehož plyne další novinka druhého dílu – hlavní hrdina se naučí plavat.
Už zase pěšky!
Daní za opěvovaný dynamický zážitek série Call of Duty byla a je lineárnost úrovní i příběhu samotného, což ve spojení s bohatou várkou skriptů nedělalo některým hráčům dobře. Infinity Ward se rozhodlo zainvestovat do kompromisu a přidalo do Modern Warfare 2 alespoň částečné změny. Tak především, všechny úrovně budou nyní mnohem otevřenější a nabídnou několik možných postupů. Kvůli držení se příběhu budete mít pevně zadané hlavní úkoly, cesta k nim už ale bude zcela na vás. Prozatím se přesně neví, zda to znamená pouze možnost vybrat si cestu po ulici či skrze domy nebo se za tím kryje propracovanější systém, jedno je ale jisté. Chystaný díl dal sbohem koridorové lineárnosti a za to si zaslouží palec nahoru.
Se skripty už to má být jiná káva. Na těch totiž drží valná většina okamžiků, na které zíráme s otevřenou pusou, a jejich vyjmutí by znamenalo pořádný úpadek atmosféry a napětí. Skriptů tedy ve hře bude opět požehnaně, nikdo jiný s nimi ale neumí pracovat opatrněji než právě Infinity Ward. Můžeme si tak být jisti, že nás čeká precizně odvedená práce.
Střel ho do nohy, nic jiného vidět není!Jedno z bezesporu nejpřínosnějších vylepšení tkví v inovované umělé inteligenci jak nepřátel, tak spojenců. To, že téměř vždy se nyní budou nepřátelští vojáci krýt a na “dokola vystrkovanou hlavu“ můžete zapomenout. Bude potřeba k přestřelkám přistupovat sofistikovaně a dopomoci by nám k tomu měl i integrovaný systém krytí. V uzavřených prostorách se vojáci naučí používat přenosné štíty, které snesou nejednu salvu ze samopalu a vy opět budete muset strategicky přemýšlet.
Nebyl by to díl CoD, kdyby nám nenabídl rozšířený arzenál zbraní, který čítá kromě starých dobrých klasik také mnohé nové kousky. Jeden z nich jste mohli spatřit v prezentovaném demu na výstavě E3. Každá ze zbraní by se navíc měla objevit v několika verzích (tu s tlumičem, tu s granátometem, tu zase s optikou), díky čemuž si tu každý najde svého oblíbence.